OLGA JEVRIĆ

NEVIĐENA BEZOČNOST: PETICIJA

[Povodom namere Gradskih vlasti da iz ateljea na Starom sajmištu jedva pokretnu Olgu Jevrić isele na kraj Novog Beograda]

NE ISELJAVAJTE OLGU JEVRIĆ NA NOVI BEOGRAD!

KAO TVORAC SKULPTURE HIROŠIMA ONA SE MOŽE UKLOPITI U KOMPLEKS MEMORIJALNOG CENTRA.

Pre mesec dana uputila sam na brojne adrese pismo pod nazivom NEVIĐENA BEZOČNOST  povodom namere Gradskih vlasti da iz ateljea na Starom sajmištu Olgu Jevrić, najznačajniju srpsku vajarku, u 91. godini života isele na kraj Novog Beograda, blizu Bežanijske kose (zbog izgradnje memorijalnog centra posvećenog žrtvama logora na Starom sajmištu).

U tom pismu se pitam šta će ovom gradu  legat Olge Jevrić, šta će nama uopšte legati. Ma šta će nama umetnost? Šta će nama kultura?

Celo pismo može se pročitati na: http://www.seecult.org/vest/sta-ce-nam-legati-umetnost-kultura

Pismo je upućeno i na adrese brojnih institucija i ličnosti iz vlasti:

-          Gradonačlniku Grada

-          Sekretarijatu za kulturu Grada

-          Ministarstvu kulture

-          Ministru kulture

-          Kabinetu predsednika države

-          Premijeru

-          Prvom potpredsedniku Vlade

-          Akademiji nauka

-          Predsedniku Akademije nauke

Ogovor je stigao jedino iz kabineta Gradonačelika u kome se kaže da je za slučaj Olge Jevrić zadužen gospodina Željko Ožegović. Gospodin Ožegović se nije do danas oglasio, kao ni ostale institucije ni pojedinci sa gornjeg spiska. Možda je Ministarstvo kulture promenilo svoju delatnost?

Podsećanja radi opština Novi Beograd 2008., a u skladu sa Detaljnim urbanističkim planom kompleksa “Staro sajmište“ iz 1992. godine, donosi odluku da se na mestu logora izgradi Muzej holokausta. Iste godine, u Muzeju primenje umetnosti u Beogradu, održana je serija izložbi i radionica posvećenih uređenju Sajmišta pod nazivom „Staro sajmište kao jezgro Novog Beograda“. Okosnicu tog uređenja trebalo bi da predstavlja „memorijalni muzej sa usklađenim kompatibilnim sadržajima okolnih objekata.“

U skladu sa tim nameću razna pitanja:

(1)    Kako se to Olga Jevrić kao tvorac skulpture Hirošima ne uklapa u predviđene sadržaje? Ukoliko je jedino rešenje iseljavanje, zar se za nju ne moži naći prostor u gradskom jezgru?

(2)    Kako se to umetnici i ateljei u Kuli u kojima je 60 godina stvarna moderna umetnost u Srbiji ne uklapaju u predviđene sadržaje?

(3)    Kako je moguće da naše arhitekte mogu da strvaraju samo polazeći od čistog lista bele hartije, ne uzimajući u obzir kontekst i stanje na terenu? U svetu narodi čuvaju svaku ciglu iz svoje prošlosti, a mi uvek počinjemo od nule. Dokle?

U Beogradu, 10. april 2013.

                                                  Marica Radojčić

 

 


Marica Radojčić    Kontaktirajte autora peticije