ИЗМЕНИМО НЕУСТАВНИ ЗАКОН О СТАНОВАЊУ И ОДРЖАВАЊУ СТАМБЕНИХ ЗГРАДА!

Komentari

#10

Sam u zajednici jednog takvog problema

(Beograd, 2018-03-31)

#13

dobrila petrovic

(beograd, 2018-03-31)

#17

Potpisujem ovu peticiju zato sto smatram da je poslednjim zakonom o stanovanju izvsena nepravda prema zakupcima stanova u privatnoj svojini

(Beograd, 2018-04-01)

#18

Smatram da je zaista potrebno i pravedno da dodje do navedenih izmena zakona.

(Beograd, 2018-04-01)

#24

Debelo krsenje ljudskih prava o strane vlade i pravosudja

(Beograd, 2018-04-01)

#39

НЕ ПРИХВАТАМ, осим законских несувислости унетих у Закон о становању, да као домаћин, човек који са пажњом и љубављу 70 година са свим својим рођацима, претходницима, дограђује, одржава и поправља ДОМ у коме живим заменим за СТАН, стерилан, минијатуран, локацијски неадекватан и поново доживим ПРОГОН коме су били изложени моји родитељи. Једноставно, ПРОГОН више није могућ!

(Београд, 2018-04-01)

#41

Zato što sam rođena u statusu stanara sa stanarskim pravom, nemam rešeno stambeno pitanje, a sada me vlasnik stana prekupac iseljava iz stana, a stan je kupio kao neuseljiv.

(Beograd, 2018-04-01)

#46

Петицију потписујем зато што сматрам да су захтеви оправдани јер нови закон чини ужасну нмеправду носиоцима станарског права у приватном власништву, што смо некада били, а временом "произведени" у закупце и одузето нам свако право које је некада било равноправно са носиоцима станарског права у државном власништву

(Београд, 2018-04-01)

#47

Kao clan porodicnog domacinstva, nakon smrti supruga, smatram da imam pravo da nastavim da koristim stan i da imam pravo na odgovarajuci zamenski stan, bez obzira sto smo bili u braku od 1992. godine, iako mi to pravo osporavaju (veza ta famozna 1973. godina).

(Beograd, 2018-04-01)

#48

Поштована господо,

Да ли сте сви ви нечије власништво, па да се са вама ради шта се коме прохте. Како који мурта узјаши овде, ресетује ову нацију сваких пар година.
Ово понашање режима и фашиста је превазишло све мере. Те фашистичке свиње, та гамад без морала и образа, те шпијунчине и штеточине, тај нељудски муљ и гној, шта они хоће!
Да се ми пресељавамо? Да они нас пресељавају, исељавају, како им се прохте и како неке радне групе власника одлуче.
Ми пролазимо горе него што су терали Србе из Крајине, са Косова, из њихових станова у Задру, Сплиту, Осијеку, Приштини, Призрену, Сарајеву...
Уђу неке формације, зенге, балисти, УЧК-е, редарство... И избацују.

Ова решења овде и сада, то су озакоњена решења, дакле, она имају снагу и држава је то урадила, она имају и судску и административну позадину, па као таква су и извршна по закону и у њима сасвим легитимно учествују оружане формације у виду овдашње, српске полиције, што смо имали прилике да видимо у више наврата. То су исељавања на Дедињу, на Дорћолу, затим исељавање Добриле Петровић са бебом и децом у Његошевој улици, Зорана Никића у Југ Богдановој сечењем врата брусилицом и упадом на дан ћеркиног полагања матуре и пред малолетним сином...
Све су то радили овдашњи ескадрони у униформама које ми плаћамо, са извршитељима, социјалним радницима, а све са папирима у рукама, правоснажним судским решењима, криминално донесених намерно потпуно погрешним тумачењем закона и чувеног датума 1973. године од стране подмитљивих судија и подстакнутим да тако раде од стране политичке олигархије.
И ти људи се никада у те станове не врате. За разлику од оних у поменутим градовима бивше СФРЈ, који и даље имају могућност и да продају те станове из којих су их брутално избациле некакве формације зато што је то било илегално урађено, мимо хуманитарних норми, међународног права, свих конвенција, повеља... Ово овде је сада легално и озакоњено, а оно тамо ни усташе нису могле да озаконе.

Мени је држава овај стан доделила и станарско право на њему и то без икаквих условљавања!
Онда је омогућила да стан купи шпекулант за тричавих 1667 долара 1955. године.

Захваљујући том станарском праву на овом стану, онемогућена је моја породица, да на конкурсу добије стан од предузећа и да га потом откупи и тако своје станарско право преточи у право власништва.
То је дискриминација по свакој логици. Изједначени по праву са становима у друштвеној својини, а онемогућени да откупимо станове у којима живимо.
Сада нуде некакве заменске станове.
Када и где ће то да буде, још, као бајаги наредних година. Значи, станова нема одмах, а вишеструку станарину намећу одмах.
На шта то личи.
Моја је мајка поднела захтев за пресељење у заменски стан.Она је трајни закупац-носилац станарског права.
Ја нећу да се селим. Зар ја треба да се селим зато што моја мајка пристаје на уцене и застрашивање режима и њихових шпекуланата.
Ја сам одрастао човек, нисам ничије власништво, па ни моје мајке.
Нису власништво ни моја супруга ни троје деце.
Шта мисле ови кретени који сада дрмају овим осакаћеним авнојевским патрљком титоистичког либерално капиталистичког типа званог србијица, да ће они да одлучују где ћу ја да станујем.
Са којим правом ће да пресељавају толико људи, све укупно око 15 хиљада у строгом центру Београда.
Па нисам ја тамо неки заштићен станар из дома за незбринуте, умоболне, немоћне, становник неке тзв. сигурне куће, па да ме они са породицим премештају где хоће. То могу да раде са заштићеним станарима, са онима о којима држава брине, а то су по закону управо лица и категорије које сам малочас навео. То су заштићени станари, заштићене групе друштва.
Ми трајни закупци, ранији носиоци ст. права, ми нисмо никакви заштићени станари. Тај је термин нама додељен на перфидан начин.
Управо зато да би испало као да држава нас штити, а ради управо супротно. Малтретира нас деценијама. Отежава нам услове живота, онемогућава нормалан живот и врши дискриминацију. Отима нам станарско право, поништава наше животе и животе наше деце, супружника и родитеља који са нама живе у становима.
Ја сам овде, у овом стану рођен, нисам никоме ништа крив и немам намеру да се пресељавам зато што се то њима хоће.
Још се води и кампања, да ме оптужују да сам крив, да се осећам и непријатно зато што сам у овом стану рођен и рођена су моја деца, да се осећам непријатно у стану који су заједно са нама, дакле, неусељив и по багателној цени, купили шпекуланти.
Они су откупили и станове добијене од државе, па би сада и овај да узму.
Стан су купили са теретом који су били дужни да трпе и признају, свесно улазећи у такву куповину, знајући права и обавезе.

Нека држава исплати шпекуланте по цени-ревалоризованој, по којој су они куповали, а ми да откупимо наше станове за које смо издвајали средства у стамбени фонд, плаћали порез на имовину уместо шпекуланата, деценијама плаћали кирију и улагали у стан.
Ја нећу да идем у њихове конц. лагере и колективне смештаје или неке непостојеће станове. Као што су нацисти доносили законе, па исељавали Јевреје, пресељавали их и сл.
И одмах да се решава питање станарина. Јер од 1. јануара 2019. године оне ступају на снагу.

Ја нећу да се селим.

МОЖЕТЕ МЕ УБИТИ, АЛИ МЕ НЕ МОЖЕТЕ ИСЕЛИТИ.

(Београд, 2018-04-01)

#51

Крајње дискриминаторски закон према једној групи, трајним закупцима и њиховим породицама, члановима породичног домаћинства.

(Београд, 2018-04-01)

#53

odgovara mi

(BEOGRAD, 2018-04-02)

#66

Potpisujem zato što smo ja i moja porodica ovim neustavnim odredbama čl. 140 Zakona dovedeni praktično u egzistencijalno nemoguć položaj, jer su nam apsolutno sva prava oduzeta i svedeni smo na "socijalni slučaj". Stan je u vlasništvu mešetara koji ga je od originalnog vlasnika iz druge države (BiH) kupio za bagatelnu cenu, pri čemu je čak i izjavio da ga kupuje kao NEUSELJIV. On nas već 29 godina (od 1989 god) uznemirava, maltretira, preti, ucenjuje, podiže razne tužbe, koristi razne laži i falsifikate (utvrđene kao takve čak i od strane stručnjaka - grafologa), da bi nas isterao iz stana. I pored svega ovoga on nikad nije pretrpeo nikakvu sankciju, nego mu se ovim Zakonom čak omogućava da ostvari POTPUNO NEOSNOVANU DOBIT, KOJU MU DRŽAVA NE DUGUJE NI PO KOJEM OSNOVU. Stan u kojem živimo, dodelila nam je država DFJ (kasnije FNRJ, pa SFRJ,...) 1944 godine i KORISTIMO GA VEĆ 72 GODINE, za koje vreme se niko - ni moji roditelji, ni ja sa svojom porodicom i decom koja su rođena u mom braku i u ovom stanu, nije iz njega iselio, niti promenio adresu, niti dobio drugi stan, a da smo u njega uložili ogromna sredstva za investiciono i tekuće održavanje. JEDNOM REČJU – POTPUNA TRAGEDIJA. A dobro sam upoznat šta se i kako su se ovakvi slučajevi rešavali u Evropi i civilizovanom svetu.

(Beograd, 2018-04-02)

#71

Jovana Vujanovic

(Beograd, 2018-04-02)

#78

Moja kompletna porodica i ja lično, protivzakonito i protivno ustavom svim zagarantovanim i pogaženim pravima, dovedeni smo u poziciju da se ubrzo nađemo na ulici. U našoj porodici ispoštovane su apsolutno sve zakonske, moralne i etičke norme. Ni ja ni moj suprug ne posedujemo NIKAKVU nepokretnu imovinu ni u Beogradu ni u Srbiji, niti bilo gde drugo. Stan u kome je moj suprug rođen 1951 god, a u koji sam se uselila udajom 1978 god. i zato odjavila na adresi svojih roditelja (koji su u identičnoj situaciji), u njemu rodila dva sina, dodeljen je mom svekru 1944. god, sa njegovom u tom trenutku 5-članom porodicom. U tom stanu živele su pored mog svekra još dve porodice – znači ukupno 3 porodice (11 osoba). Moj svekar nije nasilno ušao u stan po partijskoj liniji, već mu je dodeljen kao vrhunskom evropski priznatom rudarskom stručnjaku. Stan NEPREKIDNO KORISTIMO VEĆ 73 GODINE! Ni moj svekar, ni suprug, ni ja nikada nismo mogli ni da dobijemo, ni uopšte da konkurišemo za dobijanje društvenog stana, jer smo uprkos navedenom stanju bili “stanbeno zbrinuti”. Svo troje smo bili zaposleni u društvenim firmama i odradili ceo radni vek. GDE SU NAŠI DOPRINOSI, GDE JE NAŠE PRAVO, KAO I SVIH OSTALIH GRAĐANA? Dovedeni smo u položaj BESKUĆNIKA! U kakvoj zemlji živimo, a dobro smo informisani kako su se ovakvi slučajevi rešavali u Evropi i civilizovanom svetu! U stanu živimo sa sinovima, imamo jednog unuka i drugi je na putu. U našem slučaju mahinacije nezakonitog trenutnog vlasnika stana (vodimo spor po osnovu prava preče kupovine već 29 godina; a u određenim periodima bilo je i po 5 njegovih tužbi istovremeno) vidljive su i za nepismenog čoveka. Maltretiranja, otvorene pretnje, lična i telefonska uznemiravanja, trpimo od 1989. godine, kada je bez ugovora, samo na priznanicu kupio stan od originalnog vlasnika, koji je i sam predmetni stan dobio po osnovu nasledstva od dalje rodbine, jer NIKADA NIJE ŽIVEO U BEOGRADU (kao ni “novi vlasnik”). On ne preza ni od širenja laži o našoj porodici gde god stigne, pa i u opštini, tužilaštvu i sudu. Neki njegovi dokazi su otkriveni kao falsifikati i od stručnjaka-grafologa. Ime ovog čoveka zvanično navodim: Erceg Slaven i njegov ovlašćeni zastupnik (otac) Erceg Vladimir, koji je ujedno i idejni pokretač akcije otimanja stana. Za sve ovo vreme plaćamo porez na imovinu IAKO NISMO VLASNICI, ulažemo ogromna sredstva za investiciono i tekuće održavanje, o tužbama, žalbama i pratećim troškovima da i ne govorimo - što sve predstavlja finansijsko iscrpljivanje! Mi se uprkos svemu do kraja moramo boriti, dok god smo živi, pošto nemamo nikakvu alternativu, jer nemamo nikakvu mogućnost da bilo kakvu nepokretnost od bilo koga nasledimo, a po ovom zakonu nije nam pružena ni mogućnost da stan otkupimo uz olakšavajuće uslove, koje su imali stanari u društvenim stanovima. Zahvaljujem na akciji i srdačno vas pozdravljam. S poštovanjem, Gorica Đaković

(Beograd, 2018-04-02)

#83

Mila Mitrovic

(Beograd, 2018-04-02)

#85

Doneti zakonski propisi su loši, i država bi morala da nađe drugi model za rešavanje tog problema. Treba da oformi poseban fond za obeštećenje prethodnih vlasnika, a ovo je samo presipanje iz šupljeg u prazno.

(Beograd, 2018-04-02)

#87

Zato sto zajedno sa svim clanovima vec cetiri generacije moje porodice pripadam grupi gradjana koji su drasticno osteceni neustavnim odredbama zakona o stanovanju i odrzavanju zgrada kojima smo svi koji zivimo u stanovima u privatnoj svojini svrstani u gradjane petog reda...

(Beograd, 2018-04-02)

#88

Nalazim se u toj situaciji

(Beograd, 2018-04-02)

#90

Punih 76 godina iskljucivo mi ulazemo u ovaj stan.
Trenutni vlasnik je 1988 godine kupio stan kao neuseljiv i nikada nije ulozio ni dinar.
Nas sedmoro je radilo u drustvenim firmama i od nasih plata se oduzimalo za stambeni fond a mi nismo imali pravo ni da konkurisemo za dobijanje stana jer je drzava smatrala da mi imamo svoj stan.
Sada se po ovom nakaradnom zakonu on nagradjuje a mi smo dodatno osteceni.

(Beograd, 2018-04-02)

#91

Zasticeni sam stanar od 1954. koji nije mogao da resi stambeno pitanje,a sad sam u situaciji,kao i ostali penzioneri,da placamo astronomske kirije.

(Beograd, 2018-04-02)

#94

Posle 23 dana od smrti supruga dobila sam zahtev za iseljenje.

(Beograd, 2018-04-02)

#100

Potpisujem zato što se slažem sa svim stavovima peticije.

(Beograd, 2018-04-03)

#102

Podrska i potpis na peticiju da se ispravi visedecenijska nepravda da se uskracuje pravo onima kojima su oduzdti stanovi od stanouzimalaca iliti podstanara.Da se regulisu prava i obaveze onog koji vec ima stan i onog koji nema kao i stanovi koji su potpali pod odrednicu starovlasnistvo.Da nemoze podstanar koji je nelegalnim i nepravednim metodama.

(Beograd, 2018-04-03)

#105

Jovan Alimpic

(Beograd, 2018-04-04)

#106

zato sto se slazem sa svim za sta se ova peticija zalaze

(beograd, 2018-04-04)

#127

Podrska obespravljenim "zasticenim" stanarima

(Beograd , 2018-04-04)

#131

Smatram ovaj zakon neustavnim i neravnopravnim!U skladu sa njegovim odredbama direktno su ugrozene hiljade porodica i jos veci broj njihovih clanova porodicnog domacinstva.Dovedena je u pitanje njihova egzistencija iako na pomenute nekretnine uredno placaju cak i porez?!Sledeci korak je samo javno zigosanje,mozda da nas obeleze zutim trakama ili slicno,a poznato je kroz istoriju kakve to posledice nosi.Zakon ne moze biti nekome majka ,a nekome maceha,mora biti jednak za sve i mora postovati osnovna ljudska prava

(Beograd, 2018-04-04)

#132

Povreda ljudskih prava

(Beograd, 2018-04-04)

#135

Podrska "zasticenim stanarima"

(Beograd, 2018-04-04)

#142

Zkon je pravljen po meri vlasnika

(Beograd, 2018-04-04)

#144

Podrska obespravljenim "zasticenim" stanarima

(Beograd, 2018-04-04)

#146

Kljucni je Zakon iz 92 godine koji je doveo u ovakvu poziciju gradjane, a posle ovaj..

(Beograd, 2018-04-05)

#157

Podrška zaštićenim stanarima

(Beograd, 2018-04-06)

#160

Podrska zasticenim stanarima

(Beograd, 2018-04-06)

#161

Podrska zasticenim stanarima

(Beograd, 2018-04-06)

#162

Moj pok otac je bio nosilac stanarskog prava na stanu u svojini građana, u tom stanu sam ja rođena. Nikada nije ostvario pravo na otkup stana, što je očit primer nesporne diskriminacije ove grupe građana i više desetina hiljada njihovih porodica. Potpisujem sve

(Beograd, 2018-04-07)

#163

Mrzim Vucica.

(Zemun, 2018-04-07)

#172

Podrska zasticenim stanarima

(Beograd, 2018-04-09)

#176

Zato što sam rođen u statusu člana domaćinstva roditelja sa stanarskim pravom, nemam rešeno stambeno pitanje - petočlana porodica, Roditelj nosilac stanarskog prava je preminuo, a sada me vlasnik stana uslovljava nerealnom zakupninom.
Potpisujem zato što znam da su na hiljade ljudi u Republici Srbiji pogođene negativnim posledicama ovog zakona.

(Beograd, 2018-04-10)

#182

Zato sto mi u potpunosti odgovaraju predloŽeni zahtevi

(Beograd, 2018-04-13)

#194

Potpisujem jer je moja majka zaštićeni stanar od 1967 godine i nema mogućnosti da plaća zakupninu koja je kao i njena penzija.

(Beograd, 2018-12-06)

#195

Zakon je neustavan i pljačkaški, doslovno!

(BEOGRAD, 2019-05-18)

#200

Potpisujem zato što smatram da moja prava ugrožena.

(Vrnjačka Banja, 2019-11-22)